Olen saanut pari ilmoitusta, että uusin Usva ei ole latautunut, vaan selain on jumahtanut. Onko blogin lukijoilla ollut vastaavia ongelmia?

Syitä voi olla monta: olen mokannut jotakin pdf:n luomisessa tai sen jälkikäsittelyssä. Tai Acrobat ei nyt oikein worki. Itse huomasin, että sen jälkeen kun ilmestyi Acrobat reader 8.0, on minulla ollut hassuja ongelmia pdf:ien lataamisen kanssa. Firefox saattaa kieltäytyä lataamasta pdf:ää (latautuu vain tyhjä sivu, ja sen jälkeen selainikkunat on suljettava, eikä sekään välttämättä heti auta).

Koska minulla on koneella myös Acrobat professional, olen luullut asian johtuvan näiden keskinäisestä yhteensopimattomuudesta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun uusin ohjelmaversio on se buginen versio.

Yksi hyväksi havaittu keino on tallentaa pdf ensiksi oman koneen kovalevylle, ja aukaista se vasta sitten. Selaimet menevät joskus sekaisin. Jos tämäkään ei toimi, niin sitten on kyllä tsekattava tiedosto uudestaan.

Toivottavasti teknisiä ongelmia ei ole isolla joukolla käyttäjiä. Käyttäjäkysely tulee tässäkin mielessä tarpeeseen.